Geonovum

Ontwikkeling van het logo en de huisstijl voor Geonovum

Geonovum_logo.jpg

Geo-informatie is het werkveld van Geonovum. Voorafgaand aan het ontwerpproces voor de huisstijl is een onderzoek gedaan naar de beeldtaal die hoort bij dit werkveld. Kaarten, landschappen, grillige lijnen en strakke grids zijn, met een aantal trefwoorden, verzameld in een boek, als start van het ontwerpproces.

Vervolgens is gefocusd op het ontwerp van de huisstijl van Geonovum. Als eerste het beeldmerk. Voor de vormen van het logo is gekozen voor een combinatie van die elementen die terug te vinden zijn op kaartmateriaal. Met deze elementen is ook een vormentaal en keurkeuze ontwikkeld, die ingezet is bij de vormgeving van alle huisstijldragers. Van visitekaartje tot en met de website.

 
 

De huisstijl is geheel uitgewerkt, onder andere in briefpapier, enveloppen, mappen en visitekaartjes. Ook de website wordt onder handen genomen. Inmiddels ziet geonovum.nl er anders uit, want de ontwikkelingen online gaan snel, maar het logo staat nog fier overeind.

Hieronder is de corporate folder weergegeven.

Geonovum_stationary.jpg
Geonovum_folder.jpg
Geonovum_huisstijlhandboek.jpg
 

De huisstijlregels, alle do’s en don’ts, zijn voor Geonovum vastgelegd in een huisstijlgids. Hierin kan iedereen die ermee gaat werken nalezen hoe de huisstijl gebruikt moet worden en blijven de kenmerkende eigenschappen van de stijl in tact. Uiteraard belangrijk voor de herkenbaarheid.

Dit project is tot stand gekomen tijdens mijn dienstverband bij viervier te Rijswijk.